carlijnsetz.reismee.nl

Al bijna een maand op Guernsey!

De tijd vliegt!

Surprised

Het is niet te geloven hoe snel de tijd gaat, want ik ben hier al bijna een maand. Ik heb het gevoel dat ik hier al heel erg lang ben, langer dan een maand zelfs. Voor mij is het nu heel normaal om mijn eigen verantwoordelijkheden te hebben en om op mezelf te wonen. Heel gek, want voordat ik hier kwam was ik dat niet gewend.

Gelukkig gaat alles goed en ik vind het heel erg leuk dat ik nog steeds zoveel reacties krijg op mijn verhalen en foto's. Afgelopen week is het helaas niet zulk goed weer geweest hier om er echt op uit te trekken en dingen te gaan zien. Ook heb ik daar afgelopen week nog niet veel tijd voor gehad, want maandag, dinsdag en woensdag heb ik overdag gewerkt. Donderdag was ik lekker vrij en ik wilde graag naar buiten om dingen te gaan zien samen met een andere student, maar het weer was echt slecht. Het regende en waaide echt heel erg hard, helaas! Daarom zijn we heel snel boodschappen wezen doen en daarna snel weer naar binnen gegaan. 's Avonds heb ik wel in het hotel gegeten, en dat is erg gezellig. Normaal als ik aan het werk ben dan eten we ook boven bij de receptie voor het geval er gasten in willen checken of voor telefoontjes. Nu kon ik samen met alle anderen in de PDR-room zitten, dat is een ruimte waar de staff kan eten. Soms als het heel druk is wordt die ruimte verhuurd en dan eten we achter in het restaurant aan een aparte tafel.

Met mijn Engels gaat het ook steeds beter. Het ‘vliegt' er soms uit voordat ik er erger in heb. Bij de andere studenten is dat ook zo, en soms als we bij elkaar op de kamer zijn dan beginnen we gewoon in het Engels te praten, haha! Dan lachen we mekaar uit, maar we lachen nog harder om onze Nederlandse uitspraak. Misschien wordt er nu wel gedacht ‘huh, dat kan niet zo snel' maar echt waar .. we betrappen onszelf steeds vaker op kleine foutjes. Zo kwam gister mijn kamergenoot binnen en die zei: ‘'Richard zegde dat .. ‘' Onwijs grappig! Ook als ik een gast incheck bij de receptie moeten we een formulier invullen en ook wat vragen stellen. We moeten ook vragen: would you like an early morning wakeup call tomorrow? Gister was er een Nederlander in het hotel en ik mocht hem inchecken. Dus ik ging mijn vragenlijstje af, en toen kwam ik bij die vraag. Toen was het even stil .. want wat is nou een early morning wakeup call in het Nederlands? Een vroeg wakker worden telefoontje letterlijk vertaald, maar dat klinkt erg raar. Dat was even een rare situatie, maar gelukkig zijn we er goed uitgekomen en moest die meneer er om lachen.

Liefs Carlijn

Reacties

Reacties

Oma en Opa

E.mail volgt.

Rob & Marlous

Lieve Carlijn,

De tijd vliegt idd...Wij weten er alles van!! Blijf genieten, maar dat komt zeker goed. Wij hebben hier nu ook regen in Nederland....niets aan. Waren we maar weer in Guatemala...

Tot mails.

Liefs, Rob & Marlous

Rob & Marlous

En wat ik nog vergeten was...Wij herkennen jouw verhaal helemaal wat betreft de talen...Soms lazen we een mailtje van iemand en wisten we naderhand niet eens meer of het mailtje in het Spaans, Engels of Nederlands geschreven was....maf hé...

xxx

Chyntia

Hee Carlijn.
De tijd vliegt iid. Jij al een maand op Guernsey, ik ben over een weekje al een maand op stage.,. Pff.. dat klinkt wel grappig, dat je je eigen moeder taal al weer een beetje verleerd.. als je maar geen cursus hoeft te volgens als je terug komt. haha..
Het weer is daar wisselvallig of niet? Hier is de sneeuw geheel weg, maja wie zou het zeggen..
Tot horens!

xxx

Karin

Hey Carlijn, daar aan de andere kant van het kanaal!hier eindelijk een berichtje van je "2de moeder"
Je bent alweer een maand weg wat gaat de tijd snel. Voor mijn gevoel is het pas een week. We genieten van je leuke verhalen en mooie foto's. Het is goed om te horen dat je je draai hebt gevonden en weer beter bent. Did you see recently VIP's in your hotel?
Ja af en toe wat engels voor mij oefening voor jou misschien wat beter te begrijpen hahaha... Wat zag ik op de foto's je bent toch op Guernsey of toch in Barcelona bij een kerk ontworpen door Gaudi? (mozaiek of gebroken schoteltjes). Ik blijf je volgen. Dikke kus van Karin en een knuf van Herman en een natte neus van Floor.

'Tante ' Jolanda

Ha lieve Carlijn,

Wat een fijne verhalen schrijf je en wat goed wat je allemaal doet en meemaakt. Zoiets vergeet je je hele leven niet meer! Ik ben op mijn 16e serveerster in Schotland geweest en dat weet ik ook nog steeds heel goed! Van je moeder/Conny heb ik ook al mooie verhalen gehoord. Wat enig dat ze langskwamen! Je papa, Myrthe en Niels waren hier in Rotterdam voor mijn 12,5e verjaardag. Dat was heel gezellig! Nou, lieverd veel plezier nog en veel liefs van Jolanda (en mijn mannen natuurlijk, maar die zijn naar school/werk.

Astrid

Lieve Carlijn,

Je bent al helemaal ingeburgerd! Fijn dat het zo goed met je gaat. Je moeder heeft me al veel verteld.
Bedankt voor je leuke kaart. Prachtig hotel, daar wil ik ook wel komen logeren met de meiden.

Liefs en een fijn weekend!

Astrid, Frank, Jian en Kang

Rianne Spelbrink

Hoi Carlijn,

Bedankt voor je lieve kaartje. Misschien is het handig om mijn mail adres te hebben zodat we digitaal contact kunnen hebben. (schild weer een postzegel hi,hi) r.spelbrink@hetnet.nl

Ik ben vorige week gezellig met je moeder uit eten geweest. Heb natuuuuuuuurlijk eerst de salon bewonderd. Wat gaaf zeg ben gewoon jaloers dat ik er niet meer werk. Wat een werk hebben ze er aan gehad. Gewoon ongelofelijk dat ze bijna alles zelf hebben gedaan, en die kast voor echt goed dat jou vader die zelf gemaakt heeft.
Het etentje zelf was natuurlijk erg gezellig. Lekker bij gekletst en gegeten.

Ik had al wat foto`s op jou site gezien, maar nu ook op het kaartje, ziet er goed uit daar. Je hebt het volgens mij echt getroffen als ik die verhalen lees en van Con. hoor.

Geniet ervan.
Laat snel weer wat van me horen
Knuffeltje
Rianne

Daan Pons

lieve carlijn
heeel bedankt voor je kaarten..
hoe is het daar in guernsey.
bij ons gaat het goed,en met opa en oma ook.
wij zijn bezig met een vuurtje.
ik heb 3-0 gewonnen (allemaal geskort)

Joost Pons

hoi lijntje,
wat kan jij mooie kaarten maken, echt prachtig!!!
Hoe doe jij dat toch??? iniedergeval......
prachtig nog veel plezier.
DIKE kus van joost

Opa setz - Paterswolde

Dag Carlijn, vorige week overnachtte ik in een hotel en toen vroegen ze me: "Wilt u morgenvroeg telefonisch gewekt worden?" Nou, asjeblieft niet! Ik wil uitslapen!
Zo vragen ze dat in een nederlands hotel. Gek he.
Het bevalt je nog steeds? Wordt steeds beter, want de lente komt er aan. Straks wil je helemaal niet weer naar huis. Veel plezier, Opa

Gerrie

Toen we terug kwamen uit Krakau lag er post uit Guernsey in de brievenbus, geweldig leuk! Je hotel ziet er prachtig uit, komt op mijn verlanglijst!!
Wij hadden ook een mooi hotel, Radisson met 5*.
Het lag midden in de stad en ik heb extra gelet op de incheckbalie !!!!. Ze waren super vriendelijk .Het Pools was niet te verstaan, maar met Duits of Engels konden we ons verstaanbaar maken.
Op de verjaardag van Chopin, 1 maart, hadden we 's middags en 's avonds een concert.
Ik geniet van je verhalen!
Tot hoors, Gerrie

conny

Help ! wat een kwaliteit zie ik ineens op de foto's !!
Ik wist niet dat jij zo goed een kamer kon opruimen !!
Wat een heerlijk weer hebben jullie daar ! Ik denk dat ik nog maar een keer kom.

XXXXxvan ons allemaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!