carlijnsetz.reismee.nl

9th & 10th February 2010

Tuesday 9th February 2010

Dit is mijn laatste shift van 13.00 uur tot 21.00 uur deze week. We waren vandaag met 4 man op de receptie, terwijl er normaal maar 1 iemand is. In deze periode is er niet veel werk, en als we met zijn vieren zijn is er helemaal niet veel te doen. Ik heb dus veel werk voor school gedaan, maar ook daar ben ik al bijna mee klaar. Ik ben gaan nadenken of er misschien dingen waren die al langer geleden gedaan hadden moeten worden, en ik heb ook veel tips gekregen van anderen. Uiteindelijk heb ik zelf iets bedacht om te gaan doen. Hier in het hotel zijn 22 kamers en elke kamer is anders. We hebben sowieso 7 verschillende kamers:

  • standard single room
  • standard double room
  • standard twin room
  • bay double room
  • bay twin
  • deluxe double room
  • the suite

Van de meeste kamers zijn er 2 of 3, maar we hebben maar 1 suite. De kamers hebben allemaal verschillende faciliteiten en de gasten vragen daar soms naar. Het is moeilijk om alles te onthouden, want soms zit het verschil hem in de afstandsbediening!! Voor stagiaires is het helemaal moeilijk om dat te onthouden in het begin, en daarom ga ik een handleiding maken van de kamers in het hotel. Het wordt een grote map met een Engelse en Nederlandse versie. Van te voren ga ik allemaal foto's maken van de kamers en alle faciliteiten opschrijven. Die mappen komen hier in de receptie te liggen, zodat ook gasten erin kunnen kijken en hun voorkeur door kunnen geven. Dit wordt dus mijn project voor de komende tijd. Verder hou ik natuurlijk mijn werkzaamheden op de receptie, maar dit is denk ik een hele goede aanvulling.


Wednesday 10th February 2010

Vandaag was mijn eerste vroege shift. Om 06.00 's ochtends ging de wekker al, en om kwart voor 7 ging ik naar boven. (boven is het hotel J) Het was vanmorgen al erg druk bij de receptie, want de meeste gasten checken vroeg uit. Gasten uitchecken is niet bijzonder, maar het is wel grappig om verschillende verhalen te horen. Zo was er vanmorgen een gast, die heel erg boos was omdat de stop van het bad er niet uit was gehaald en ze was onder de douche gegaan en toen was het bad vol water gelopen. Daarna is ze haar nagels gaan lakken, en kon ze de stop er niet meer uit halen en is het water overgelopen. Ze heeft dus een klacht ingediend bij de ‘housekeeping' omdat ze de stop er niet uit hadden gehaald, terwijl ze dat nooit doen. Sommige mensen hebben geen haast en wachten op een taxi, dan willen ze een praatje met me maken. Ze vragen bijvoorbeeld waar ik vandaag kom, en dan willen ze over Nederland praten. Onwijs grappig, hoe sommige mensen over Nederland denken.

Seeya!

Carlijn

Reacties

Reacties

Greta

Kijk, blij om te zien dat de tips je gedachtengang goed aan de slag hebben gezet! En nog veel belangrijker, heb je tenminste wat leuks te doen!

Grtjs, Greta.

Chris

Hey Lijntje,

Wat goed van jou dat je zelf verzonnen hebt een map van de kamers/hotel te maken! Zullen ze vast op prijs stellen!! De foto's van de kamers zien er goed uit!! De kamer met zeezicht lijkt me een aanrader!! En wat onzettend leuk dat je volgende week bezoek krijgt van je moeder en oma!! 3 generaties die Guernsey onveilig maken! Bedankt voor je verrassing! Daan is inderdaad weg van de postzegel hihi...
Zet um op daar!!
Kus van ons allemaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!