carlijnsetz.reismee.nl

Guernsey dag 5 & 6

Dag 5 & 6

Hello everybody!

Ik verbaas me er echt over dat zoveel mensen zulke lieve en leuke reacties sturen! Echt onwijs bedankt

Laughing

Gisteravond na mijn eerste shift zijn we met de hele staf naar de pub 'The Swan' geweest naast het hotel. Het was heel erg gezellig, en iedereen is heel erg sociaal. Maartje en Alexander waren ook mee, maar Richard moest nog werken. We stonden met zijn drieën bij de bar en iedereen hoort meteen dat wij geen Britse mensen zijn dus ze vragen allemaal waar we vandaag komen en dan willen ze een praatje met ons maken. Erg gezellig! We moesten optijd weer naar huis, want Maartje heeft deze week vroege shiften (7.00 am) en ik was ook best moe na een werkdag. Donderdag heb ik een shift van 1 uur 's middags tot 9.00 uur 's avonds. Ik eet dan 's avonds mee in het hotel. Het eten is hier heel goed geregeld, want er is een aparte keuken voor de staf. We hebben een rooster en daar kun je op zien wat we gaan eten, en dan mag je zelf beslissen of je mee eet. (mam geloof het of niet, maar ik eet alles. Zelfs garnalen!!!!) We hebben zelf ook een koelkast en we doen vaak met zijn vieren de boodschappen, dus we maken zelf ook eten.

Vandaag heb ik mijn tweede shift gehad en het ging al een stuk beter dan gister. Gister moest ik nog erg wennen aan alles, maar ik heb al wel alle werkzaamheden gedaan. We hebben namelijk een checklist en alles wat op die checklist staat moet op een dag gedaan worden en verder is er niets te doen bij de receptie van het hotel. Gister heb ik geleerd hoe je gasten in en uit moet checken en hoe je reserveringen maakt. Vandaag mocht ik het allemaal zelf doen!! Het ging me goed af, en mijn Engels wordt nu al beter.

Cool
Als iemand iets zegt en ik versta het niet goed dan reageer ik automatisch al met: I am sorry of excuse me. Zelfs tegen mijn kamergenoten & die lachen me dan uit. Gelukkig gebeurt het andersom ook en daar lachen we om. We proberen nu ook met elkaar Engels te praten, omdat niemand ons anders verstaat en dat is erg lastig. We weten natuurlijk niet alle woorden, dus om af en toe iets Nederlands te zeggen gebeurt snel. Vandaag waren er ook Nederlandse gasten in het hotel! Erg leuk, en de mensen vinden het ook fijn om in hun eigen taal aangesproken te worden. Er zijn over het algemeen niet veel Nederlanders, want het hotel is echt gericht op businessmensen. De mensen die hier komen, zijn echt voor business hier en zijn er ook meestal maar een dagje omdat ze een vergadering hebben. De businessmen komen echt overal vandaan, de meeste vanuit Engeland of Frankrijk maar er zijn ook mensen uit Stockholm, Tokyo en Helsinki. Onwijs leuk om allemaal verschillende mensen tegen te komen. Ze hebben wel een ding gemeen en dat is dat ze allemaal onwijs sociaal zijn. Iedereen maakt een praatje met je, en ik ben nog nooit zo vaak schat of lieverd op een dag genoemd. Je hoort echt aan alle kanten: hi love, or hello darling. Echt heel erg grappig!
Morgen heb ik een shift van 12 tot 8 en daarna gaan we misschien bowlen met de staf. Ben benieuwd!

Best regards & loves

Carlijn

Reacties

Reacties

Greta

He meis,

ik heb je blog van je moeder gekregen en zit nu lekker mee te genieten. Wat heb je het daar naar je zin! helemaal super en geniet vooral van alles wat je daar kan doen en samen met iedereen die leuke dingen doen!

ik blijf je volgen!

Knuf, Greta.

conny

Dan weet ik nu al wat we eten als je thuis komt hoor !!! Garnalen met veel knoflook !!
Ik ga nu met oma overleggen wanneer we naar je toe komen .
Werkse vandaag en heel veel plezier . XXX

Chyntia

Heehee Carlijn..

Leuke verhalen zo te horen. Ik heb er vertrouwen in dat je het daar erg leuk gaat hebben, en het gaat maken daar.!!

Liefs Chyntia

Daan Pons

He carlijn
hoe is het daar in guernsey.
ik morgen speel een belangrijke wedstrijd van korfbal(E3)....Ik zeg wel of ik gewonnen heb......
Morgen schrijf je zekker weer een stuk............
hoe is het weer daar?,bij ons regent het de heele dag la.hoe was de erste werk dag Liefs DAAN

Mo & Bakkie

Ha lieve nicht! Had je mail niet gekregen, maar inmiddels weet ik je weblog te vinden! Zo gaaf om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. GENIETEN hoor, veel te leuk. En super dat je zulke leuke maatjes daar hebt. Kan jij je hart eens lekker ophalen daar met dat shoppen, haha! Als je moeder die knoflook scampi's gaat maken, bel effe! Komen we ook eten.

Veel liefs & plezier & dikke knuffels!

Mo & Erik

Kiany

Hey meid zo te lezen heb je het wel naar je zin in Guernsey!
Ik hoop dat je daar echt een onwijs gave tijd hebt en ik zie je snel weer op school hihi.

liefsss kianyy.

Marleen Scholten

Hallo Carlijn,

Vindt het heel erg leuk om je site zo bij te houden en om te lezen hoe je het naar je zin hebt. Ik kan ook al niet wachten om te gaan haha. Gister en vandaag hadden we open dag op school was wel druk. Maar heel veel succes en nog veel plezier daar op het eiland Guernsey.

Liefs Marleen

Opa Setz

Spannend allemaal, karlijn. Als je gaat fietsen daar, neem dan wel eentje met goeie remmen, anders schiet je zo de ploemp in! Zoveel ruimte heb je daar niet. Wij zijn voorlopig nog even druk met sneeuwruimen. Hebben ze dat daar ook?Heb je dat gehoord van je moeder van die knoflook en die garnalen? Blijf nog maar even lekker daar! Groetjes, opa.

Marente

He meid!

Ik vind het erg leuk om je site bij te houden! Ik vind het echt knap van je dat je dit allemaal durft. Maak er een hele leuke tijd van en voor je het weet zitten we alweer in het vliegtuig naar Barcelona! haha

Liefs Marente

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!