carlijnsetz.reismee.nl

Dag 3 & 4 in Guernsey!

Dag 3 op Guernsey

Allemaal heel erg bedankt voor de hele lieve reacties en berichtjes allemaal! Onwijs leuk om te lezen dat er zoveel mensen met je meeleven.

Vanmorgen begon de dag al vroeg, want om 8 uur (Engelse tijd) ging het brandalarm af. Ik kan je vertellen, dat is niet een normaal brandalarm maar echt een gigantisch noodsignaal! We waren dus erg vroeg wakker, en dus zijn we naar het hotel gegaan om te ontbijten. We moesten wachten totdat alle gasten weg waren, maar we hadden erge trek dus zijn we naar het stadje gegaan om zelf eten te kopen. Onderweg bedachten we dat dit een lastige situatie is en dat we vaak moeten wachten 's ochtends. Om het probleem om te lossen hebben we een broodrooster gekocht en een snelkookpan zodat we 's ochtends zelf toast kunnen maken. We hebben ook nog veel boodschappen gedaan en we hebben het broodrooster uitgeprobeerd, echt ideaal! 's Middags zijn we weer naar Pasty Presto (de bakker) geweest om te internetten. Het weer was vandaag echt geweldig! De zon scheen volop en er was amper wind. Het allermooiste was dat ik mijn buurvrouw heb ontmoet, en zij woont hier in het stafhouse. Zij heeft een internetkastje en als ik haar betaalde kreeg ik de code voor internet. Dat wilde ik natuurlijk heel graag dus vanaf nu heb ik internet op mijn kamer. 's Avonds hebben we weer in het hotel gegeten, en het was erg lekker. Alexander (kamergenoot) die werkt in de keuken, dus hij kan ons precies vertellen wat er op het menu staat. We weten dus nu al dat we vrijdag uit eten gaan, want dan staat er paella met kreeft, mosselen en garnalen op het menu. Woensdag krijgen we een Nederlandse hamburger dus dat kunnen we natuurlijk niet missen!

Dag 4
Rond een uur of half 2 (Engelse tijd) waren we klaar met: uitslapen, douchen, socialaizen en beslissen wat we gaan doen. We hebben besloten dat we een broodje gaan eten bij Pasty Presto en we gaan onze Tax en Security Number regelen. Het weer is niet zo heel goed vandaag, dus de cliffwalk die we eigenlijk wilde gaan doen verplaatsen we naar volgende week, want we willen wel wat zien.

Rond half 5 waren we weer thuis van de hele dag centrum. We moesten een Security Number aanvragen en we moesten de Tax aanvragen. Dat is belasting op dit eiland, en zodra we een loonstrookje hebben gehad moeten we ons daar melden en dan wordt alles geregistreerd. We moesten daarbij ook ons postadres invullen en dat was heel raar, want ze hebben hier een andere volgorde. Maar voor mensen die het willen weten zodat ze ook op google maps kunnen kijken. Dit is het adres:

Carlijn Setz
Channing House
Les Canichers
St. Peter Port
Guernsey
GY1 2LT

Verder hebben we ook nog wat boodschappen gedaan, want we zijn gister een aantal dingen vergeten. Maartje en ik hebben ook nog even geshopt bij: Accessorize. Vooral de vrouwen onder ons kennen deze winkel vast, maar alle is hier erg goedkoop! We zijn dus om het maar zo te zeggen: geslaagd!

Van Alexander heb ik net gehoord dat we vanavond gegrilde zalm eten met gebakken aardappeltjes, heerlijk! Morgen is mijn eerste werkdag. Ik werk van 11 tot 7 uur, met aansluitend diner. Gister ben ik even langs gegaan bij de receptie, en tot mijn schrik is er maar 1 kamer van de 22 bezet!! De receptioniste heeft gister een shift van 15.00 uur tot 23.00 uur gehad en in die tijd heeft ze 1 telefoontje gehad en voor de rest heeft ze 6 tijdschriften gelezen en een leesboek half uit. Ik ben heel benieuwd wanneer het drukker gaat worden!!

Liefs Carlijn

Reacties

Reacties

nardy

Oeh spannend, eerste werkdag:) Alvast heel veel succes!:) maar volgens mij word dat een makkie met een kamer:P ten zij die mensen heel veel zeuren.

Maar je bent nu op msn dus ga daar wel even op verder praten!

succes met alles carlijn!
Knap van je!

Liefs, Nardy!

Opa Jan

Net even bijgelezen en dus op de hoogte.
Vanmiddag een e.mail naar je gezonden.
Vandaag was het bar nat en guur buiten. Voor morgen
zijn de weersverwachtingen beter. Ga een dagje heen en weer naar Zwijndrecht om vrienden en twee zussen
te bezoeken.
Mor
Morgen dus de eerste werkdag. Veel succes en liefs.
Opa.

astrid

Lieve Carlijn,
Vandaag je eerste werkdag. Ik wens je heel veel succes! En hoop voor je dat het iets drukker wordt.
Ik vind je ongelooflijk stoer!
XX Astrid, Frank Jian en Kang

Audri

Hoi Carlijn,
Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
Wel jammer dat het nog niet zo druk is in het hotel!
Maar heel veel plezier verder, en ik blijf je avonturen volgen.

Groetjes uit Arnhem

Joost

hoi lijntje,
alles goed in guernsey
is het nog chique de friemel en heb je nog een mooi uitzicht over de zee. wat doe jij daar voor werk??? veel plezier en xxxxx van joost

Erik

He grote nicht!

En bevalt het daar of heb je heimwee naar naar je oom?

Eerste dagen is vaak ff'en wennen, maar daarna volgt de fun!

Houd ff'en de tempo site in de gaten. Komen filmjes op te staan van Tempo tegen het Nederlands team. Ze waren super! Hebben maar met 30-25 verloren.

De titels van de filmpjes???? o.a. "Jelle blokt Tim Bakker" en Mart L'Ami dolt Leon Simons"

Nou nicht, heel veel plezier daar he! We houden je site in de gaten.

Oma Riet

Hoi Carlijn,zoals je ziet heb ik je weblog gevonden,zo dom ben ik nog niet, leuk om te lezen en ik ga je zeker volgen, geniet er van.
Groetjes Oma Riet Groeneveld.

Jacqueline

Ha carlijn,
Inmiddels zit je er al weer 2 weken. De tijd vliegt. Ik lees dat je het goed naar je zin hebt. Fijn. (o) ma komen deze week. Ook leuk toch! Werkse en veel plezier. Groetjes Jacqueline

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!