carlijnsetz.reismee.nl

Dag 1 & 2 .. van Schiphol tot St. Peter Port & La Fregate

Hallo allemaal!

Op zaterdag 30 januari, moesten we al vroeg opstaan om richting Schiphol te gaan. Het eerste probleem trad al snel op, want ik had namelijk 5 kilo te veel bagage! Ik kon er echt niks meer uithalen, dus heeft de vrouw het bij Schiphol door de vingers gezien en alles mocht mee. In Engeland op Londen, Gatwick moest ik de spullen wel overzetten naar mijn handbagage en toen bleek dat mijn hele tas vol zat met zakken drop die ik er niet zelf in gedaan heb!! .. Heel erg lief voor degene die daaraan gedacht heeft. Toen ik aankwam in Londen moest ik met een bus overstappen naar een andere vertrekhal. Dat ging allemaal heel erg makkelijk, en het was prachtig weer. Ik heb in een vest rondgelopen en de omgeving is daar heel erg mooi. Toen ik in de goede vertrekhal was heb ik de goede gate opgezocht en dat ging allemaal erg makkelijk. Aangekomen in het vliegtuig schrok ik me kapot, en ik had niet verwacht dat ik met zo'n vliegtuig op Guernsey aan zou komen! De stoelen waren allemaal kapot en het zag er heel gammel uit. (bij de map foto's staan foto's van Londen, Gatwick Airport) 's Ochtends was ik heel erg zenuwachtig, maar de rest van de dag was ik heel erg rustig en had ik er ook zin in. Ik was heel erg benieuwd naar Katie, want die zou me komen ophalen in St. Peter Port. Ik liep dus met een lichte spanning onder de poort door op zoek naar Katie, maar die was er dus niet. Dat was een tegenvaller, dus toen heb ik een taxi aangehouden en die heeft me naar het hotel gebracht. Daar bleek dat Katie en dagje vrij had, en vergeten was om me op te halen. In het hotel heb ik kennis gemaakt met een receptioniste waar ik veel mee ga werken, Beata. Ze was heel aardig, en ze heeft Nicolaai van het restaurant geroepen en die heeft me naar het Stafhouse gebracht. Ik kreeg de sleutel van mijn kamer en een envelop met informatie en that's it. Fijn dacht ik .. Toen bleek ik een kamergenoot te hebben; Maartje. Zij is hier samen met twee jongens van haar opleiding; Richard en Alexander en zij waren heel erg aardig. Echte Amsterdammers en onwijs sociaal. Ik was nog geen 5 minuten in mijn kamer en ze hebben alles uitgelegd en toen hebben ze me mee uit eten genomen. Toen hebben we vor 8,95 pond een drie-gangen diner gegeten bij een Italiaan. Heel erg leuk, en het was heel erg gezellig. We hebben toen nog even door het stadje gelopen. Echt geluk dat we hier zitten, want we zitten op de top van het eiland en we hebben een prachtig uitzicht over de zee en de haven. Het hotel zit op 2 minuten loopafstand en op 4 minuten loopafstand zit het centrum! Nog meer geluk, er zijn onwijs leuke winkeltjes en overal is opruiming, dus Maartje en ik hebben al een shopdag ingepland. 's Avonds hebben we een spelletje gedaan op onze kamer met ‘Engelse' drankjes en ik heb nog wat meer studenten ontmoet. Allemaal buitenlanders, ik weet alleen niet waar ze allemaal vandaan komen, maar ze spreken goed Engels. Het is behoorlijk laat geworden, en ik sliep zo. Voor mijn gevoel ben ik al een paar dagen hier, maar het was maar 1 avond!

Dag 2

Goeiemorgen, om 9 uur (Engelse tijd) was ik al wakker. De rest heeft lang uitgeslapen i.v.m.de vorige avond dus die waren laat wakker. Ik ben mijn koffers uit gaan pakken en ik heb alle foto's opgehangen om het hier wat gezelliger te maken. De kamer was niet zo leuk ingedeeld, maar die hebben we gisteren met behulp van de jongens omgebouwd. Nu heb ik echt een eigen plekje hier. De kamer is niet zo groot en de WC+douche is een meter bij een halve meter, daar werd ik behoorlijk hysterisch van haha. Je kan je kont er echt niet keren. Vanmorgen hebben we het ontbijt gemist, dus zijn we rustig gaan douchen en daarna zijn we naar het hotel gelopen. Daar heb ik nog meer medewerkers ontmoet en Alexander, Richard en Maartje hebben de keuken laten zien, want zij werken daar. Dat zag er allemaal heel mooi uit. We konden aansluiten voor de lunch, maar dat was groente, aardappels en kip. Niet echt geslaagd als ontbijt, dus zijn we naar het stadje gelopen om daar te gaan lunchen. We zijn via de bovenkant van het hotel gelopen, dus kon ik bij daglicht het uitzicht zien, want gister was het al donker. Echt heel erg mooi! (foto's in de fotomap)

In het ‘bakkertje' is gratis Wifi internet dus daar zitten we nu met zijn vieren, want we hebben nog geen internet op onze kamer. Mijn telefoon doet het hier ook niet, dus vanmiddag gaan we naar de pier, want op het uiterste einde van de pier heb ik waarschijnlijk wel bereik.

De bakker gaat helaas dicht, dus we moeten weg. De jongens hebben liefdesverdriet en zitten nog te chatten met hun vriendinnen, maar Maartje en ik gaan die nu wel meenemen, want naast het stafhouse zit een pub ‘The Swan' en onze Engelse buren hebben gevraagd of we een drankje komen doen. Vanavond gaan we wel in het restaurant eten, want anders wordt het erg duur. Ik ben benieuwd of Katie nog langskomt, want ik heb geen idee wanneer ik moet werken. De rest begint morgen of woensdag, dus we kunnen nog even het eiland verkennen.

Liefs Carlijn xx

Reacties

Reacties

Chyntia

Hee Carlijn,

Jammer van de tegenslagen bij de reis, maar dat mag je plezier niet drukken!.. Leuk om te horen, dat je gelijk goed kan vinden met je kamergenootje! Dat scheelt al gelijk een hoop. Wanneer moet je nu beginnen met werken, etc.? Veel suc6 en plezier.

Liefs Chyntia

Wim Gerritsen

Hoi Carlijn,

Voor mij geen verrassing dat je goed bent aangekomen + ontvangen. Het zijn allemaal 'unbelievably nice people' op dat eiland. Ik wens je alvast heel veel succes tijdens je eerste 'shift'. Als je een dagje vrij hebt en het weer is goed: HERM !!! Een absolute must! Je foto's zijn erg leuk, maar dat van dat gammele vliegtuig van Aurigny vind ik wel een beetje overdreven!! Prima toestellen die ATR's! Groetjes en ik volg je op je reissite!

Wim G

Danique

Hee meisje!
Wat geweldig om jou verhaal te lezen terwijl ik op het rand van mijn bed zit!
Je eerste momenten zijn dan wel niet helemaal geweldig maar ik ben heel jalours op de rest van jou verhaal!
Ik ga elke keer jou verhalen lezen!

Heel veel succes, maar natuurlijk ook heel veel plezier!

Ik hoor snel weer van je, en jij van mij!
Byeee nijntje!

Liefs Danique
xxx

Oma en Opa Pons

Lieve Carlijn,
Fijn te horen dat je goed bent aangekomen.Jammer dat je niet werd afgehaald. Alles verloopt niet volgens afspraak!
Je weblog klinkt al fijn positief. Nieuwe omgeving, andere mensen enz. geeft veel nieuwe indrukken. We blijven je volgen om je verhalen te lezen en je krijgt reactie van ons. Ook bij ons alles goed. Joost bleef een nachtje extra en is nu weer thuis. We wensen je een mooie tijd; een tijd van plezier en van veel te leren. Hou je haaks en liefs van ons. Opa&Oma

Christi + mannen

Lief nichtje!!
Ben blij dat je goed aangekomen bent (was door je moeder ook al op de hoogte gebracht!!)...
Wat spannend allemaal zeg!!!
Vergeet vooral niet ENORM te genieten van deze unieke kans de komende maanden!!! We gaan je op afstand volgen!! Een mooie tijd en pas goed op jezelf!
Liefs van ons alle 4! XX

conny

Hè dat was even gezellig om te skypen !!! Leuk om je kamer te zien daar.Ziet er echt wel leuk uit.
Wel jammer dat je pas woensdag hoeft te beginnen. Kun je eerst evenalle winkels verkennen !!!! Niet teveel schoenen kopen hoor !
Hopelijk komen er ook wat meer gasten naar het eiland . Vraag maar of ze speciale actieprijzen hebben . Dan kom ik ook over !
Veel plezier daar en tot heel gauw op Skype !! XXXXXXX

conny

Hey Carlijn ! Nog een dagje eiland verkennen en dan kun je eindelijk aan het werk !!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!