carlijnsetz.reismee.nl

Na regen komt zonneschijn =)

Dear everybody

Laughing

Het laatste verhaal dat ik heb geschreven is inmiddels al een week geleden. Ik wil wel heel graag de mensen bedanken die steeds positieve reacties blijven geven op verhalen en foto's. Onwijs leuk!! Afgelopen week was ontzettend druk, en ik ben nu ook blij dat het bijna weekend is.

Afgelopen zaterdagavond hadden we een feestje van de receptie. Het feestje was in het staff house, en we hadden heerlijk eten en drinken. Het was een onwijs leuke avond, en zo zie je je collega's ook op een andere manier. Aan het einde van de avond gingen we karaoke doen en het was onwijs hilarisch om iedereen Nederlandse liedjes te horen zingen. Zij hadden waarschijnlijk hetzelfde gevoel toen ik het in het Hongaars moest proberen. Ze hebben het gefilmd & ik denk dat half Guernsey hem gezien heeft. Heel fijn!

Afgelopen zondag was mijn vrije dag, maar het regende pijpenstelen. Ik wilde mijn vrije dag niet in mijn kamer doorbrengen dus ben ik met een collega naar een tropische bloementuin geweest. Erg slim achteraf .. NOT! Met regen is er natuurlijk geen bloem te zien. Dus liep ik met een veel te groot rood vest als roodkapje door een bloementuin. (Voor foto's moet je in de fotomap zijn) Omdat het veel te hard regende zijn we snel in de auto weer naar huis gegaan, maar omdat het zo rustig op de weg was mocht ik ook even autorijden. Dat was echt onwijs leuk! Wel vervelend, want ik keek de hele tijd de verkeerde kant op, want ik snap nog steeds niet dat Engelsen aan de ‘verkeerde kant' van de weg rijden.

Gister had ik een late shift en het was fantastisch weer. Samen met collega Tanja heb ik besloten om naar de Guernsey Candles te gaan, en dat is een kaarsenmakerij met een giftshop. Tanja gaat volgende week ook naar huis en we wilde allebei graag souvenirs. Nadat we een kwartiertje in de bus hebben gezeten kwamen we daar aan en binnen was het echt prachtig. (Zie foto's)

Met een volle tas souvenirs zijn we naar buiten gegaan en zijn we naar een klein dorpje genaamd Oatland gelopen. Dat was ongeveer een halfuur lopen, maar geen probleem. Het weer was immers fantastisch! We hebben heerlijk buiten op een terrasje gegeten en we konden ons geluk niet op toen we door kregen dat er een chocoladeproeverij was. Dus al met al 10 kilo zwaarder weer terug naar huis, want ik moest om 15.00 uur weer beginnen met werken. Maar mijn shift was niet zoals ik had verwacht ...

Mijn shift van 15.00 uur tot 23.00 uur was samen met een andere Nederlandse student, omdat er maar 2 gasten waren en die waren ook al in het hotel. De eerste paar uurtjes van de shift waren erg rustig, maar om 20.00 uur belde de secretaresse van een groep mannen op dat hun vlucht gecancelled was en dat ze nog in een vergadering zaten en of wij nog 8 kamers vrij hadden. Dus ik heel bijdehand .. of course mem. Dus ik heb ze ingeboekt en toen belde een half uur later een van de mannen. Ze zouden na 12 uur aankomen (wat uiteindelijk 1uur werd) Er moet iemand zijn om de gasten in te checken en aan de telefoon zeiden ze ook dat ze graag te eten wilde en in de bar wat wilde drinken. Dus tegen 23.00 uur heb ik nog een chefkok gebeld en een barkeeper zodat ze goed voorbereid waren. Ik had (met een mobiele telefoon van de receptie mee) alle kamers klaargemaakt en de lichten in het hotel aangedaan. Tegen 1 uur kwamen de ‘guys' en binnen een paar minuten was alles geregeld, getekend en zaten ze in de bar. Omdat ze vrij veel wilde eten ben ik (weer met een mobiele telefoon van de receptie) naar de keuken gegaan en heb ik geholpen met de maaltijden. Toen die klaar waren ben ik naar de bar gegaan en heb ik nog een uur achter de bar gestaan. Tegen 4 uur heb ik de mannen vriendelijk verzocht om naar hun kamer te gaan en toen kwam het ... the guys wilde allemaal een eigen taxi tussen 5 en half 8 uur in de morgen. Dus om 4 uur 's nachts moest ik dat nog regelen en dat is geen makkelijke opgave. Na om precies te zijn 23 taxibedrijven te hebben gebeld had ik ze allemaal geregeld en om 5.05 uur lag ik in mijn bed! Woow, wat een nacht!

Inmiddels ben ik net wakker en ga ik me zo klaar maken voor mijn volgende shift en ik ben onwijs benieuwd of de andere receptionistes nog reageren op de gebeurtenissen van gisteravond. In ieder geval heb ik er een onwijs goed gevoel over en na een lange nacht is het nu aftellen .. want over 8 nachtjes kom ik naar huis!!

Liefs Carlijn

Reacties

Reacties

Cindy

Geniet van de laatste dagen meis! Nog een weekje:) + wat uurtjes natuurlijk! Tot snel!

Chris + mannen.

Leuk zeg!!!
Je reist iniedergeval met een hoop leuke herinneringen af volgende week!! Nog maar een weekje Lijntje; je zal wel helemaal weer moeten wennen in Nederland!!
Het aftellen is begonnen!!
Dag nicht, geniet van je laatste week!!!!
XX van ons 4-en

Rob & Marlous

Leuk je van de week even op skype gesproken en gezien te hebben en goed om te lezen dat je een drukke werknacht hebt gehad!! Wij gaan vandaag een mooi feestje vieren en dat doen we als jij terug bent nog een keertje over!!

Geniet van je laatste weekje.

Liefs van ons

Oma en Opa

Dag Carlijn,
Van de laatste twee weken (vorige week) is er al weer één voorbij. Nog één en dan kom je weer naar huis.
Het is hier ca. 10.15 uur op zaterdagmorgen en omstreeks die tijd ben je volgende week denken we al onder weg.
Jammer dat je vrije dag in het (regen)water is gevallen.
Miss Poes was vanmorgen al weer vroeg hier en daarnet zag iik ze op het dak van de achterburen lopen. Morgen Pasen. We gaan dan eerst naar de kerk.
Eigenlijk gaan we naar de nachtviering vanavond laat.
Pasen is het belangrijkste kerkelijke feest,; we vieren het leven !!!
Nog één of twee drukke dagen en ook de komende week zal dan weer snel verleden tijd zijn. We wensen je al vast een goede thuisreis en voor daar nog een paar gezellige dagen.
Lieve groeten van Oma en Opa

Catootje

Hè Carootje, dat typeert jou nou, je ziel en zaligheid in je werk leggen; daar geniet ik van en geeft een hoop energie. Ik was vandaag druk in mijn baan als oma-opas van Floor. Die kan er ook wat van! Ze begint me te herkennen, leuk echt gewelig leuk! Jij nu nog een aantal dagen en als je toch aan het shoppen bent, brengbdan die zon mee! Lieve meis ik zal je verhalen missen maar we zien elkaar snel! Tot lunch,
Catootje

conny

Wat een superfoto's !!!!! Ik zou meteen wel naar Guernsey willen vliegen en lekker uitwaaien daar. Breng je over 6 nachtjes wel flink wat zon mee naar huis ? Anders speel jij maar weer voor zonnetje ok ??
XXXXXXX

Mo

Ha lieve nicht, ziet er reuzefijn uit daar. Niet te geloven dat je al bijna weer naar huis komt. Heb je verhalen met veel plezier gelezen. Zoals mijn sussie hierboven al schrijft: Neem flink wat zon mee naar huis! Sommige onderdelen van voorjaar begrijpen ze hier nog niet helemaal....duh! Geniet van je laatste week, deze mooie herinneringen pakt niemand je meer af.

Veel liefs & dikke knuffels van Mo, Erik & de draakies.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!