carlijnsetz.reismee.nl

Papa op Guernsey !!

Hi everybody!

Laughing

Gisteravond om 18.55 pm kwam papa aan op Guernsey met de Condor Ferrie boot. Het weer was helaas heel erg slecht, dus de boot heeft wat vertraging opgelopen. Maar wat was het onwijs leuk om hem weer te zien! Vanaf de haven kun je in 5 minuutjes naar het hotel lopen dus rond half 8 waren we in het hotel. We hebben een onwijs mooie kamer met een prachtig zeezicht, en ik slaap deze drie nachtjes ook in het hotel. We hebben wat spulletjes uitgepakt (stroopwafels, drop, tijdschriften enz) en om 8 uur zijnSt Peter Portin gegaan om te eten. 's Avonds wilde ik hem eigenlijk de pub nog laten zien, maar we waren allebei best moe dus zijn we lekker vroeg gaan slapen.

Vanochtend hadden we roomservice. Echt heerlijk!! Een echt typisch Engels breakfast op bed. Ik kon echt geen eieren, champignons, bacon, tomaten, fruitsalade, yoghurt, croissants, toast, orange juice en 3 koppen thee op, maar het was ontzettend lief dat mijn collega's/vrienden zo hun best hebben gedaan voor ons. 's Middags zijn we naar het kasteel geweest, dat je misschien al eerder hebt gezien op foto's vanaf het hotel. Helaas was het kasteel dicht, maar aan de buitenkant was het ook ontzettend mooi. We zijn ook naar het uiterste puntje van de pier gelopen en we waaiden bijna van de pier af. Helaas was het weer niet al te best, dus zijn we naar de Pasty Presto gegaan om te lunchen. We zijn nog even in St Peter Port geweest en daarna zijn we terug gegaan naar onze hotelkamer. Toen we even waren bijgekomen hebben we besloten om naar het zee aquarium van Guernsey te gaan. Dat is vanaf hier 10 minuutjes lopen, maar we hebben een omweggetje genomen langs de cliffen. Zelfs met slecht weer is dat echt ontzettend mooi !!

Laughing
De zee was erg ruig, maar de zee was nog steeds helder blauw en vanaf de cliffen hadden we een prachtig zicht. In het aquarium was het ook erg mooi. Er waren heel veel soorten reptielen en vissen in alle kleuren. Om 6 uur ging het aquarium dicht en toen zijn we nog even verder gelopen langs de cliffen en toen kwamen bij Castle Cornet. Dat is een groot terrein met allemaal kanonnen en opslagplaatsen voor bommen. De Fransen en de Engelsen hebben daar heel lang gevochten, en nu is het een museum voor toeristen.

's Avonds hebben we heerlijk gegeten in een restaurantje aan de haven, en na een drukke dag hebben we ook besloten om vanavond niet naar de pub gegaan. Morgen willen we heel graag een cliffwalk doen aan de zuidkant van het eiland. Als het eb is kunnen we vanaf het zuidelijkste puntje van het eiland lopend naar een ander eiland, en hopelijk gaat ons dat ook lukken morgen.

Zijn jullie nu heel erg benieuwd naar foto's van cliffen en andere foto's van vandaag???? Kijk dan snel in de fotoreportage, want daar kun je alles terugvinden

Wink

Liefs Carlijn

conny

Wat heerlijk om te zien dat jullie zo onwijs genieten !!!! XXXXX

Nardy

Leuk om te lezen dat je leuke dagen hebt met je vader:)

Geniet er nog lekker van! en snel terug komen hoa! ik begin je te missen;)

Liefs, Nardy

Groetjes van daan!

Oma en Opa,

Ha die Setzen,
Wat een verschil in weer bij jullie, gisteren en vandaag.
Dat was dus een prachtige wandeldag onder de zon.
Fantastisch dat dit allemaal kan. Nog veel plezier.
Erik goede thuisreis morgen en aan Carlijn: tot horens. Nog drie weken die zo voorbij zijn.
Groeten en liefs van ons.

Eric

Hoi Lijntje, wat staan onze foto's er weer mooi op. Had je de foto's van de pier en het fort er al op staan? Daar was het ook zo mooi.
Het is heel leuk om nu al een fotorapportage van afgelopen zondag te zien!

Groetjes, Papa.

Audri

Carlijn, Dank voor je prachtige kaart! Ik kreeg die vanmorgen van Erik! Nog veel plezier de laatste weekjes daar!
Groetjes uit een zonnig Arnhem!

greta

he meis,

Wat moet dat heerlijk zijn om je vader op bezoek te hebben! Leuk hoor dat het zo gezellig is/was!
Thx voor je berichtje voor mijn verjaardag! Heb een geweldige dag gehad en volop genoten. lekker samen vrij en relaxed de dag door gekomen. Smaakt naar meer! :-D

knuf!
Greta.
ps. het gaat nu echt snel, je bent al bijna weer terug!

Greta

hi mop!

even snel een dikke kus en weet dat we wel aan je denken ook al is het soms wat stilletjes!!!

nog even en je bent alweer terug :-)

knuf, Greta.

Opa setz - Paterswolde

Dag Carlijn , straks thuis wel doorgaan met het oefenen in autorijden. Je papa heeft nog wel een paar voor het breken. Nog een ongaaf wijze tip: neem op de terugreis je voorraad engels drop mee in je broekzakken en niet in je bagage. Die wordt namelijk gewogen, jij niet! Groetjes, Opa

Jelske

Grappig dat ik jou hier tegenkom, haha remember me?
Ik ga over 40 nachtjes weer naar Guernsey ^^ ga weer stagelopen bij La Fregate. Hoe bevalt het je daar?

Liefs,

Jelske