carlijnsetz.reismee.nl

Oma en mama op Guernsey --> 18 t/m 21 februari

18 februari

Een spannende dag, want vandaag kwamen mama en oma aan op Guernsey!

Laughing
We hadden in het hotel afgesproken omdat ik moest werken, maar ik wilde ze verrassen en ik had net genoeg tijd om ze van het vliegveld op te halen. Mijn kamergenoten zijn met een bus langs het vliegveld gekomen, en het duurde volgens hen maar 10 minuten. Ik heb dus busnummer 7 opgeschreven, want dat was volgens hen de goede bus en toen ben ik naar het busstation gegaan. Daar stond bus 7A klaar, en ik vroeg nog voor de zekerheid: is this bus going to the airport? Yes, was het antwoord dus ik stapte in. Na 10 minuten waren we nog helemaal niet in de buurt bij het vliegveld volgens mijn gevoel, want we reden langs de kust. Ik heb het dus gevraagd aan een mevrouw in de bus en die vertelde dat het vliegveld de laatste halte was, en dat ik dus in de verkeerde bus zat en bus 7 moest hebben. Ik baalde dus enorm, want ik moest nog 45 minuten wachten voordat we er waren. Op het vliegveld waren mama en oma niet meer, dus ben ik met een taxi teruggegaan. Oma en mama waren inmiddels in hun kamer en het was onwijs leuk om ze weer te zien. Ik had een lunchpakketje voor ze gemaakt, en daar waren ze erg blij mee. Helaas moest ik om 15.00 uur aan het werk, maar zij gingen St Peter Port verkennen. Het was ontzettend mooi weer, mooier dan afgelopen week. Daar hadden we dus geluk mee. 's Avonds hebben we nog wat gedronken, en daarna vroeg naar bed gegaan. Op naar morgen!!

19 februari
Om 11.00 uur was ik vandaag bij oma en mama in de hotelkamer. Ze hadden lekker ontbeten, en we besloten al snel dat we The Little Chapel wilde bezoeken. We zijn met de bus gegaan, en het was weer prachtig weer. Wat een geluk! Het was een kwartiertje met de bus, en Little Chapel was heel erg mooi. Het is een klein kerkje gebouwd door de meisjes van de meisjesschool van kapot servies. Het is een klein schattig kerkje, waar je moet bukken als je naar binnen wil. Veel bedrijven waaronder Wedgewood en mensen hebben kapot servies ‘gedoneerd'. Het is ontzettend mooi in elkaar gezet, en binnen is een heel mooi klein altaartje. Er is ook een mooie tuin bij, en op het moment dat wij er waren werd de tuin gedaan. Erg leuk om te zien hoe iedereen druk bezig is om alles te onderhouden. In de fotogalerij staat een map met foto's van The Little Chapel. Op de terugweg hebben we een halfuur gelopen omdat er geen bus kwam, en bij een verdere halte kwam wel een bus. Terug in ‘Town' hebben we lekker geluncht bij Pasty Presto en daarna hebben we nog even geshopt. St Peter Port is een erg leuk klein stadje, ook daar kun je foto's van zien in de fotogalerij. Terug in de hotelkamer waren we best moe, en hebben we het lekker rustig aangedaan. 's Avonds hebben we in La Fregate gegeten. Dat was erg bizar voor mij, want al mijn vrienden moesten werken en mij dus ook bedienen. Erg raar, maar het eten was lekker! Daarna ben ik vrij snel teruggegaan naar mijn kamer beneden, want morgen is er weer een dag !!

20 februari
Wat een pech, wakker worden van de regen en hagel! Vandaag wilden we graag een bustour om het eiland doen, maar we konden bijna niks zien. Tegen 12 uur klaarde het wat op, en toen zijn we toch naar het busstation gegaan. Tegen de tijd dat we daar waren regende het erg hard, maar we zijn wel in de bus gestapt, die over het halve eiland ging. We konden niet zo heel veel zien, dus toen we terugkwamen hebben we broodjes gekocht voor een lunch en snel naar de hotelkamer gegaan. De rest van de middag hebben we lekker rustig aan gedaan, en tegen 6 uur zijn we naar het stadje gegaan. We hadden een tafel gereserveerd bij en Frans restaurant, en we hebben echt heel lekker gegeten. 's Avonds hebben we nog wat gedronken in het hotel, maar we zijn ook vroeg naar bed gegaan, want morgen moeten we vroeg op. Helaas gaan oma en mama dan alweer naar huis!

21 februari
Vanmorgen om 08.00 uur gingen we ontbijten in het hotel. Vandaag was het wel super mooi weer, en we konden amper opkijken omdat de zon zo fel was. Tegen 09.00 uur kwam de taxi die mama en oma naar het vliegveld zou brengen, en toen waren de drie dagen al om! Wat is dat onwijs snel gegaan, en ik was ook ontzettend moe. Vandaag moest ik om 15.00 uur beginnen met werken, dus om 09.30 ben ik weer terug mijn bedje in gegaan en dat was heerlijk. Vanavond gaan we nog met de hele staff frikandellen eten, want die had mama meegenomen. Iedereen is erg benieuwd, en verwachten er heel veel van, want ze vonden de stroopwafels heerlijk!

liefs Carlijn

Reacties

Reacties

Danique

Hee nijn!
Wat leuk dat je mama en oma zijn aangekomen!
Jullie hebben vast al veel bij gepraat?
Wat zie die chapel er lief uit! Hoe verzinnen mensen
het om zoiets van servies te maken? heeeeel raar! Maar wel gaaf!

Ik spreek je snel weer meis!
Have funnnnnn

xxx

Elise

Wat gezellig dat je moeder en je oma er zijn, Carlijn! 3 generaties bijelkaar. Wat zal er een hoop gelachen en bijgepraat worden! Ik hoor de verhalen wel als Conny thuis weer is.
liefs Elise

Eric /Papa

Hoi Lijntje, wat een belevenissen weer! Dat maak je niet mee in Zevenaar of Doetinchem. Geniet maar lekker van je bezoek.
Groetjes, Papa.

Rob & Marlous

Hey die Carlijn!!

Wat leuk om je belevenissen te lezen en wat gezellig dat je mama en oma er zijn!! Geniet er nog maar lekker van en ga zo door.

Liefs van ons

Chris + mannen

Dag Lijntje!!
hehe......we zijn er weer; ruim een week geen internet gehad!
Wat een gezellige dagen hebben jullie gehad zeg!!
Was vast heerlijk om mama en oma weer te zien! En wat een geluk met het weer (op die ene morgen na dan)....Hier is er geen bal aan (hele dag regen met 6 gr.)... Wat leuk dat mama frikandellen meegenomen had, waren ze lekker?!
Gelukkig ben je ook alweer wat opgeknap!! Pas goed op jezelf!
Kus van ons allemaal.

Arjan & Marlou

Ey Carlijn!!!
hier een berichtje van ons. Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt!Moeders en oma op bezoek! Altijd gezellig!!!

We zijn inmiddels weer terug van onze tweede skivakantie. Allebei de keren mooi weer en goede sneeuw!Veel lol en lekker eten. Al met al geslaagde vakanties! Foto's zul je nog wel een keer zien ;)

Succes en veel plezier nog!!

liefs,
Arjan & Marlou

Marleen

Hallo Carlijn,

Erg leuk om zo je berichten te lezen en super leuk dat je familie langs is geweest. Ik kan nu al helemaal niet meer wachten om te gaan vooral omdat je het zo naar je zin hebt.

De mensen daar zijn dus erg aardig! En toevallig nog Nederlandse mensen daar?

Liefs Marleen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!