carlijnsetz.reismee.nl

Dag 9 & 10

Dag 9

Hallo allemaal,

Zaterdag is rustig in het hotel op de receptie, maar op zondag is het uitgestorven in de receptie. Ik hebvandaag al twee uur aan mijn presentatie gewerkt, enik mocht nueen break nemen en wat voor mezelf gaan doen. Dus komt dag 9 vast opmijn site te staan!

Beneden in het restaurant is het heel erg druk, want dan trekt heel Guernsey erop uit. Er zijn 64 mensen aan het lunchen in het restaurant en vanavond zijn er 62 mensen voor het diner. Morgen is het omgekeerd, want dan zijn er 4 mensen voor de lunch en 4 mensen voor het diner, maar morgen is het hotel volgeboekt. Dan is er dus weer extra werk voor ons. Dat komt omdat hier alleen ‘businesspeople' komen.

Morgen en overmorgen heb ik mijn laatste shiften van 1pm tot 9pm en woensdag begin ik 's ochtends om 7 uur tot 3pm. Ik ben benieuwd, want dan leer ik ook hoe ik gasten uit moet checken en er zijn andere werkzaamheden. Donderdag heb ik een shift van 3pm tot 11pm. Dan moet ik er voor zorgen dat alle gasten in hun kamer zijn en ik moet de nachtbewaker vertellen wie er allemaal in het hotel zijn en hoeveel gasten, voor het geval er bijvoorbeeld brand uitbreekt. Vrijdag en zaterdag ben ik lekker vrij en zondag heb ik weer een vroege shift van 7am tot 3pm. Volgende week gaan mijn kamergenoten en ik proberen om onze vrije dagen op dezelfde dag in te plannen, want we willen een dag naar het eiland Herm en we willen Guernsey verkennen. We hebben natuurlijk al heel veel gezien zoals: de haven, het centrum en de pubs hier in de buurt. Maar Guernsey heeft een prachtige natuur en die willen we graag zien.

Op donderdag 18 februari komen mijn moeder en oma naar Guernsey. Ik ben heel benieuwd hoe zij het eiland vinden, en hoe het is om hier in het hotel te slapen. Ik weet wel dat als zij hier zijn, dat ik een avond de badkamer reserveer!

Bye!

Carlijn

Laughing

Dag 10

Gisteravond hadden we een afscheidsfeestje van een collega. We gignen naar een hele chique pub: dix-neuf. Karina had de hele staff uitgenodigd en het was harstikke gezellig. De staff van La Fregate is een grote familie en iedereen past op elkaar. Als er iets is staan ze met zijn alle klaar, en is er bijna ruzie omdat iedereen je zo graag wil helpen.

Vandaag is het erg druk in het hotel, want we zijn volgeboekt. Vanaf 6pm wordt het drukker, omdat de gasten dan pas inchecken. Nu zijn we dus druk bezig met alle voorbereidingen. De kamers zijn gecheckt, en de gewenste kranten zijn in de kamers verdeeld. We hebben de ramen open gezet, en alvast een lichtje aangedaan. Ik mag de gasten straks inchecken, want er zijn ook wat Nederlanders bij. Dus ik ben benieuwd! Om 9pm ben ik klaar en morgen heb ik nog een shift van 1pm tot 9pm. Woensdag heb ik een vroege shift vanaf 7am, dan ga ik andere werkzaamheden meemaken en leren. Ik ben benieuwd of het dan echt heel anders is hier.

Liefs Carlijn

Reacties

Reacties

Huigen

ERG LEUK OM HET ALLEMAAL TE LEZEN BEN GEWOON TE JALOERS !!!

Chyntia

Hee Carlijn..

Weer een leuk verhaal. En super dat je moeder en oma komen!!
Het 1e,2e en 3e hebben allemaal verloren..

Liefs Chyntia

Nardy

Hej Carlijn:)

Iedere x vergeet ik te kijken tot je op msn komt.. Maar echt leuk om al je verhalen te lezen. Ik word er zelf helemaal enthousiast van:)

Heel veel succes nog met alles!

Liefs, Nardy

Mo & Erik

Ha lieffie! Zo leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! De foto's zien er geweldig uit, jij zit daar lekker warm. Hier gaat het vannacht weer 8 graden vriezen! Ik ben wel toe aan een warmwater regenbui. Hier gaat alles goed, moet nog eens wat meer lezen over Skype, kan ik ook naar mijn vriendinnetje in Bonaire skypen!

Veel liefs & dikke knuffels van Mo, Erik & de Draakies!

Greta

he mop,

Wat ben je lekker aan het genieten daar! En wat een prachtige plek!
Ik lees lekker mee hoor!

Leuk voor jou om te weten dat ik bij Cliniclowns ga starten en de he;le HR-afdeling ga professionaliseren. Leuk he!

Grtjs vanuit een koud kikkerlandje!
Greta.

juf Gerrie

Hoi Carlijn,
Wat geweldig dat ik zomaar jouw verhalen kan lezen!
Leuk dat je oma en je moeder komen. Jaloers!
Maar Rien en ik gaan einde febr. naar Krakau, met een georganiseerde muziekreis. Chopin is daar 200 jaar geleden geboren. Ik ga nu met andere ogen kijken naar de mensen bij de receptie van het hotel in Krakau!
Ik blijf je volgen.
Groetjes, Gerrie

Mo

Serieus hé, lieve nicht, er ligt hier weer SNEEUW voor de deur!!!!! Kan je niet wat zon en warmwaterregen overstralen?

Liefs & veel plezier!

XXXXXXX Mo XXXXXXXXXXXXXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!